Toggle navigation

#hainanese25,902 POSTS

Post Content
User Image makanapamakan Posted: Feb 24, 2018 11:53 AM (UTC)

16
0 Normal
LAMIAN CEKER BY @goldencentury
MAM makan siang tadi nyoba lamian (mie tarik khas China) nih genks. MAM suka banget sama tekstur mienya yang kenyal dan padat, ukurannya agak besar gitu kayak udon dan ini homemade lamian dan kita juga bisa liat secara langsung pembuatan lamiannya yang ditarik2 itu lho.

Saking enaknya makan, MAM jadi ga gitu merhatiin isiannya apa aja hehe, seinget MAM ada potongan jamur dan ayam, sawi hijau dan daun bawang diatasnya. Cekernya empuk dan rasanya agak manis gurih gitu lah, kayak ceker dimsum gitu sih.

Tadi juga dikasih kaldu ayam terpisah, karena MAM sukanya yang cuma basah aja makanya kaldunya ga MAM campurin semuanya, rasa kaldunya juga unik nih soalnya kayak mungkin ada campuran ginger dan kayumanisnya. Yang bikin tambah mantap rasanya, ada tambahan saos sambal yang terbuat dari cabai kering jadi ga gitu pedas, dan juga ada sambal yang rasanya mirip kayak sambal teri gitu. Pokoknya ini mantaps banget lah

Harga Rp 50ribuan
Lokasi: Foodcourt Grand Lucky SCBD, Jakarta

#makanapamakan #lamian #chinesefood #hainanese #goldenlamian #goldencentury #kuliner #wisatakuliner #kulinerjakarta #jakarta #jakartafood #noodles #mie #grandlucky #scbd #food #foodreview #reviewmakanan #foodporn #foodgasm #foodblogger #lunch #fooddestination #makanan #makan #jakartaculinary
User Image angelique_emeraude Posted: Feb 24, 2018 10:31 AM (UTC)

28
0 Normal
Мне очень нравится заходить в сувенирные лавочки ⛩Особенно в незнакомом для меня городе 🌇🎑 Я получаю наслаждение, когда разглядываю мелкие сувениры и одновременно познаю историю места 🏜 Например, о. Хайнань славится морскими камнями и жемчугом 🏝 Здесь этого добра навалом🙌🏻 Но выбрать качественное изделие сложно 🤔 дурят иностранцев китайские жуки 🐞 цены абсолютно разные от 3 💰 до 2000💰🤨 Поэтому я неделю для себя выбирала украшение 😸👏#chinatravels#hainanese#goodday#presentstime
User Image kuey.png Posted: Feb 24, 2018 6:05 AM (UTC)

26
1 Normal
User Image haichixandsteaks_official Posted: Feb 24, 2018 4:35 AM (UTC)

56
1 Normal
Well ain't that perfect for your Saturday? 😋😋😋 Cheers to great food paired with wine! 🍾🥂 See you! 📍San Juan
📍Makati
📍Pasig
User Image marcosora Posted: Nov 19, 2017 8:35 PM (UTC)
330
4 Normal
終於黎止雞飯癮😍😍😍 都差唔多成年冇食過,比起隻雞飯其實更掛住佢個湯,人間極品囉❤️ 話說佢D叉燒真係唔多掂...黎雞飯店真係食雞飯好喇😂
.
文華雞飯(新加坡)
🏠 大角咀中匯街17號地下
📷 iPhone 6s
#馬高食食食食在大角咀
User Image keeefu Posted: Feb 23, 2018 10:43 AM (UTC)

13
3 Normal
keeefu 1d ago
Prepared Hainanese chicken rice for my guests tonight simply because they requested for it. 😜 Bon appétit everyone!

#hainanese #chickenrice
วันนี้ขอเบาๆ... โกอ่างข้าวมันไก่ประตูน้ำ ต้นตำรับตั้งแต่ปี2503
Go-Ang Kaomunkai
#โกอ่าง #ข้าวมันไก่ #ทุกมื้อคือความใส่ใจ  #goang #kaomunkai #Hainanese #Chickenrice #foodie #localeats #instafood 🐓🐓🐓 สาขา ประตูน้ำ 📞061-656-9659 (06:00-14:00,17:00-02:00)
สาขา โชคชัย4 📞02-538-8389 (08:00-22:00)
www.facebook.com/KaomunkaiPratunamGoAng
User Image pictureworkmemory Posted: Feb 23, 2018 6:43 AM (UTC)
88
1 Ludwig
[ #海南雞#米粉 / #Hainanese Chicken #Vermicelli ] - The #chicken was still quite moist, and they gave a good amount of meat. Unfortunately, the #noodles were bland because the broth wasn't seasoned enough for me. No worries though, I tweaked it with some salt, chili paste, and white pepper. The good thing was that it came fast, and there was a lot of noodle, which was perfect for the cold evening! 🍜🐔 // #foodiegram #nomnomnom #foodagram #gastropost #whatiate #getinmybelly #vcbfood #YVRfood #forkyeah #heresmyfood #eattheworld #foodcouver #raincouver #HKdiner #HKfood #麵 #comfortfood #Chinesefood #dinerfood
User Image kuey.png Posted: Feb 23, 2018 6:11 AM (UTC)

31
1 Normal
User Image whatconniecooks Posted: Feb 23, 2018 2:09 AM (UTC)

31
0 Normal
Hainan chicken rice for dinner.

Everything is homemade! Chicken broth and ginger steamed rice, steamed Hainan chicken, pickled carrots, cucumbers, scallions in olive oil, and freshly made fish sauce.

#instagram #instafood #instaeat #foodstagram #foodgasm #food #foodie #cook #cooking #eat #cuisine #meal #homemade #chef #asianfood #hainan #hainanese #hainanchicken #rice #chicken #steamedchicken #streetfood #flavor #savory #goodeats #dinner #vietfood #vietnamesefood #chinesefood #delicious

Hashtags found on this page