Toggle navigation

#100meter10,565 POSTS

Post Content
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 5:56 AM (UTC)

9
1 Normal
6 CARA MUDAH ELAK MISS JERAWAT!
.
.
1) Muka Bebas Kotoran – Anda perlu pastikan yang muka anda sentiasa bebas dari kotoran dan minyak. Kerap mencuci muka terutamanya selepas bangun setiap pagi, selepas pulang dari tempat kerja dan juga sebelum tidur.
.
.

2) Kurangkan Penggunaan Alat Solek – Sebolehnya elaklah meletakkan solekan yang terlalu tebal di muka. Foundation dan juga bedak compact akan menyumbatkan pori-pori dan membuatkan jerawat lebih mudah tumbuh. L
.
.
3) Elak Makanan Yang Berminyak – Seperti yang sudah diketahui, punca jerawat adalah kerana masalah kulit muka berminyak. Jadi untuk mengatasi masalah kulit berminyak, seeloknya anda elak dari mengambil makanan yang mengandungi minyak yang berlebihan
.
.
4) Rawat Dengan Madu – Madu cukup terkenal dengan khasiatnya dan memang berkesan untuk merawat kulit wajah. Antara khasiat madu untuk kulit adalah mengurangkan keradangan atau infeksi. Jika kulit anda bermasalah jerawat, cuba perawatan menggunakan madu. Caranya anda perlu cuci muka dengan air yang bersih dan lap kering. Lepas itu sapukan madu ke seluruh bahagian muka. Pastikan madu yang asli ya. .
.
5) Lebihkan Makan Buah-Buahan Dan Sayur-Sayuran – Buah-buahan dan sayur-sayuran yang segar memang tinggi dengan kandungan nutrisi dan zat yang diperlukan untuk tubuh badan kita. Nutrisi yang terkandung dalam sayur-sayuran dan buah-buahan segar mempunyai vitamin-vitamin.
.
.
6) Minum Air Secukupnya – Pengambilan air kosong dalam kuantiti yang sepatutnya iaitu lebih dari lapan gelas air sehari memang membantu untuk menghidaratkan semula kulit dan mengurangkan masalah jerawat kerana air akan menyingkirkan toksin dari dalam badan.
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 5:55 AM (UTC)

8
1 Normal
6 CARA MUDAH ELAK MISS JERAWAT!
.
.
1) Muka Bebas Kotoran – Anda perlu pastikan yang muka anda sentiasa bebas dari kotoran dan minyak. Kerap mencuci muka terutamanya selepas bangun setiap pagi, selepas pulang dari tempat kerja dan juga sebelum tidur.
.
.

2) Kurangkan Penggunaan Alat Solek – Sebolehnya elaklah meletakkan solekan yang terlalu tebal di muka. Foundation dan juga bedak compact akan menyumbatkan pori-pori dan membuatkan jerawat lebih mudah tumbuh. L
.
.
3) Elak Makanan Yang Berminyak – Seperti yang sudah diketahui, punca jerawat adalah kerana masalah kulit muka berminyak. Jadi untuk mengatasi masalah kulit berminyak, seeloknya anda elak dari mengambil makanan yang mengandungi minyak yang berlebihan
.
.
4) Rawat Dengan Madu – Madu cukup terkenal dengan khasiatnya dan memang berkesan untuk merawat kulit wajah. Antara khasiat madu untuk kulit adalah mengurangkan keradangan atau infeksi. Jika kulit anda bermasalah jerawat, cuba perawatan menggunakan madu. Caranya anda perlu cuci muka dengan air yang bersih dan lap kering. Lepas itu sapukan madu ke seluruh bahagian muka. Pastikan madu yang asli ya. .
.
5) Lebihkan Makan Buah-Buahan Dan Sayur-Sayuran – Buah-buahan dan sayur-sayuran yang segar memang tinggi dengan kandungan nutrisi dan zat yang diperlukan untuk tubuh badan kita. Nutrisi yang terkandung dalam sayur-sayuran dan buah-buahan segar mempunyai vitamin-vitamin.
.
.
6) Minum Air Secukupnya – Pengambilan air kosong dalam kuantiti yang sepatutnya iaitu lebih dari lapan gelas air sehari memang membantu untuk menghidaratkan semula kulit dan mengurangkan masalah jerawat kerana air akan menyingkirkan toksin dari dalam badan.
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 5:55 AM (UTC)

8
1 Normal
6 CARA MUDAH ELAK MISS JERAWAT!
.
.
1) Muka Bebas Kotoran – Anda perlu pastikan yang muka anda sentiasa bebas dari kotoran dan minyak. Kerap mencuci muka terutamanya selepas bangun setiap pagi, selepas pulang dari tempat kerja dan juga sebelum tidur.
.
.

2) Kurangkan Penggunaan Alat Solek – Sebolehnya elaklah meletakkan solekan yang terlalu tebal di muka. Foundation dan juga bedak compact akan menyumbatkan pori-pori dan membuatkan jerawat lebih mudah tumbuh. L
.
.
3) Elak Makanan Yang Berminyak – Seperti yang sudah diketahui, punca jerawat adalah kerana masalah kulit muka berminyak. Jadi untuk mengatasi masalah kulit berminyak, seeloknya anda elak dari mengambil makanan yang mengandungi minyak yang berlebihan
.
.
4) Rawat Dengan Madu – Madu cukup terkenal dengan khasiatnya dan memang berkesan untuk merawat kulit wajah. Antara khasiat madu untuk kulit adalah mengurangkan keradangan atau infeksi. Jika kulit anda bermasalah jerawat, cuba perawatan menggunakan madu. Caranya anda perlu cuci muka dengan air yang bersih dan lap kering. Lepas itu sapukan madu ke seluruh bahagian muka. Pastikan madu yang asli ya. .
.
5) Lebihkan Makan Buah-Buahan Dan Sayur-Sayuran – Buah-buahan dan sayur-sayuran yang segar memang tinggi dengan kandungan nutrisi dan zat yang diperlukan untuk tubuh badan kita. Nutrisi yang terkandung dalam sayur-sayuran dan buah-buahan segar mempunyai vitamin-vitamin.
.
.
6) Minum Air Secukupnya – Pengambilan air kosong dalam kuantiti yang sepatutnya iaitu lebih dari lapan gelas air sehari memang membantu untuk menghidaratkan semula kulit dan mengurangkan masalah jerawat kerana air akan menyingkirkan toksin dari dalam badan.
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 3:33 AM (UTC)

10
0 Normal
Kak isya tak sabarrr nk jumpa uguyssss nnt... seee u ols di Grand Opening MBH TEMERLOH
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 3:31 AM (UTC)

6
1 Normal
1⃣ Masalah hormon
.
.
Bagi seorang remaja, kelenjar sebaceous mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum di bawah pengaruh hormon yang dikenali sebagai hormon androgen. Hmm...sebab tulah kalau kita tengok hari ini lebih ramai dari kalangan remaja perempuan dan awal dewasa yang mengalami masalah jerawat berbanding wanita dewasa. .
.
2⃣ Masalah Jangkitan Bakteria
.
Terdapat bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes. Ini adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit. .
.
3⃣ Pengambilan makanan
.
Isu pemakanan jadi punca jerawat sebenarnya masih tidak dapat dibuktikan dengan jelas. Tapi memandangkan diet pemakanan kita mempunyai kesan langsung terhadap insulin dalam badan kita, maka ia juga boleh mempengaruhi hormon-hormon lain dalam tubuh termasuklah hormon androgen tadi. So, secara tak langsung, adalah juga kaitannya pemakanan kita tadi sebagai penyebab pertumbuhan jerawat.
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 3:25 AM (UTC)

11
1 Normal
Kalau Make Up tu jangan lah ketara naw over naw...kalau jenis kak isya..kak isya suka yg light-light je...nampak kulit freshh... korang suka yg macam mana?
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 1:30 AM (UTC)

14
0 Normal
Siapa nak hadiah pat2 follow MBH Medispa Sungai Petani
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 1:30 AM (UTC)

11
1 Normal
secawan kopi penyegar semangat hari ini
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 18, 2018 1:30 AM (UTC)

13
0 Normal
hai hai..... korang mesti ada bestiesss yg suka bergayee same2 an..an... cuba tag besties korang tu....
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image gaudioooo Posted: Jan 17, 2018 3:47 PM (UTC)

47
11 Normal
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 17, 2018 2:35 AM (UTC)

16
1 Normal
Tok tok....ingat twww OPENING MBH MEDISPA TEMERLOH 27 JANUARI ni
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 17, 2018 2:34 AM (UTC)

12
1 Normal
Cinta bermula dgn mensyukuri apa yg kita ada...terutamanya diri kita sendiri....yelaaa...tak d cinta tetiba nak bagi cinta kat org...ehhh...
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 17, 2018 2:32 AM (UTC)

11
0 Normal
Mat pagi uguyss.. ada yg tak leh tido ke smlm?
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 16, 2018 3:34 AM (UTC)

20
1 Normal
Kecantikan uolls bermula dgn step yg uolls ambil hari ini ok
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh
User Image mbh_medispa.temerloh Posted: Jan 16, 2018 3:07 AM (UTC)

14
2 Normal
Jadilah org yg gembira & menggembirakan...
.
.
FOLLOW
@mbh_medispa.temerloh
.
.
MBH MEDISPA TEMERLOH,
NO 11 Jalan Chengal Baru 3 ,
Pusat Perniagaan Chengal
2000 Temerloh
.
🔔 Whatsapp @ call :018 - 299 9043
Website : www.mbhmedispa.com
Insta : mbh_medispa.temerloh
PAGES: Mbh medispa - Temerloh
Emel : mbhtemerloh@gmail.com
.
.
🔔 Landmark : Belakang kfc 24 Jam 📢 .
.
#mbhmedispa #mbhmedispatemerloh #merdeka #hafizhamidun #merdekasale #seagames2017 #100meter #jerawat #jeragat #aliffaziz #laraalana #princemateen #spa #dermapen #parut #kurus #cantik #dsv #iamme #bangkitbersama #kitasamahero #kl2017 #klfwrtw2017 #klfw2017 #fattzura #kulitberminyak #spamuslimah #blackhead #harimaumalaya #malaysiaboleh