Toggle navigation

Pasir Tumboh, Kelantan, Malaysia

Jom pilih2. Pakej Aura Cun 😍😍 Ape tggu lagi? Blh walk in @ hubungi kami sekarang utk tempahan slot anda ye📝

Beauty Touch Spa
Health & Natural Beauty Spa
Spa Termurah Kelantan ☎️ 0194990950
📲www.wasap.my/60194990950/beautytouchspa

#massage #massagetherapy #facialmurah #promosispa #muda #tegang #spakotabharu #spakelantan #tipscantik #pakarkulit #pakarkecantikan #spamurah #sauna #jacuzzitime #massagemurah #beautytouchspa_kelantan #perfectskinzstokiskelantan_official
Amin amin ya rabbala'lamin. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segala urusan. #roslixjie
Sorry lah pengantin @sjmira_jazz !! Adik pengantin upload dulu deh gamba2 adik. Pengantin @sjmira_jazz @qaizzstark ejah sdiri lah deh dgn Mr.Photographer 📷: @afifuddin14
Finally rosli dan jie di satu kan. Bak kata orang kalau dah jodoh tak kemana. Alhamdulillah tahniah sekali lagi. Moga bercinta sampai syurga. In shaa allah. #roslixjie
BANDAR SATELIT ISLAM PASIR TUMBUH
.
Adik kakok duk alik Pasir Tumbuh nok raso #mamamoist tok payoh susah2 mari pah KB la. Mari keda Agen Noor ado slaluh nok brapo pon deh.

Agen Noor +60199521311
Agen Noor +60199521311
Agen Noor +60199521311
" Alangkah mulianya dia dijemput Allah Swt dalam keadaan tengah bersujud membesarkan dan memohon ampun daripadaNya Yang Pengasih dan Penyayang. Allahu Rabbi, akhirnya hamba tiba di kediamannya kat sungguh hamba terkejut melihat betapa ramainya yang menyolatkan jenazahnya seolah olah dirinya adalah ahli alim ulama. Selesai perkebumiannya hamba bergerak pulang. Sesungguhnya dia telah berjaya meletakkan dirinya dalam khusnul khatimah sedangkan diri hamba entah tidak tidak tahu ke mana arahnya perjalanan hamba untuk bertemu dgn pencipta kita Yang Maha Agung lagi Maha Mengasihani... Inilah kisah hidayah seorang kaki disko yang berjaya kembali di sisiNya dalam keadaan beriman.. Moga moga ia dapat memberi manfaat kepada kita semua untuk terus beribadah dan memperbaiki amalan kita agar menjadi hambaNya yg berjaya mendapat nikmatNya yang besar iaitu hidup di dalam syurga.. Insyaallah...Aminn
Setibanya hamba di dalam rumahnya kelihatan hampir seluruh ahli keluarganya dlm keadaan sugul dan sedih. Lalu ayahnya mempelawa hamba duduk dan memanggil anaknya keluar.. Tiba tiba hamba melihat ayahnya berserta abangnya memimpin dirinya yang ketika itu sudah dalam keadaan lesu dan tidak bermaya layu mereka duduk berhadapan dengan hamba.. " Kau masih kenal aku lagi, sebelum itu aku ucapkan terima kasih kerana kau banyak membimbing aku dan menasihati aku dgn lemah lembut serta sabar. Sekarang aku dah nampak kebenaran setiap apa yang kau kata padaku sebelum ini, dan kini aku menanti masa untuk bertemu denganNya.. Aku redha dengan segala ketentuanNya ".. Katanya, selepas ia meninggalkan aku dahulu, dia terus pulang ker kampung dan berusaha mencari keampunanNya. Ahli keluarganya terkejut dgn perubahannya. Dia juga menceritakan bahawasanya dia pernah bermimpi dia berada di suatu kawasan yg sungguh tenang dan nyaman dan bertemu dgn seseorang dan dia berkata inilah tempatnya jika dia terus bertaubat dan mendekatkan dirinya terhadap Allah Swt.. Ceritanya menyebabkan hamba mengalir airmata, dalam kalbu hamba berkata " Alangkah bertuahnya engkau telah menemui tempat yang tenang untuk kau diami kemudian selama lamanya. Sedangkan aku masih lagi samar2 , Allahu Rabbi "..Sebelum dia memohon diri kerana dia keletihan dan tidak berupaya, hamba bertanya kepadanya di manakah teman temanya dahulu.. Dia menoleh kepada hamba lalu berkata " Aku bersyukur kerana sempat bertaubat, selang beberapa hari kemudian selepas berjumpa dgnku kesemua teman temannya meninggal dunia kerana kemalangan selepas mereka pulang dlm keadaan mabuk ".. Kemudian dia memohon diri untuk berehat, selang seketika setelah berbual dgn ahli keluarganya. Hamba mengundur diri, dalam perjalanan pulang hamba merasakan betapa besarnya keampunan yang diberikan Allah Swt terhadap hambaNya.. Selang beberapa minggu kemudian sekali lagi hamba dihubungi oleh ahli keluarganya dan memberitahu bahawa dirinya telah kembali mengadap Allah ketika ia sujud menunaikan solat subuh di biliknya. Kali ini hamba terlepas telefon lalu hamba terduduk, tiba tiba hamba menangis kerana hiba.. Sambungan terakhir insyaallah..
" Allah itu melihat tidak melihat sebagaimana makhluk itu melihat. Tetapi Allah melihat dgn segala kekuasaanNya dan segala kebesaranNya ".. Dia terus menundukkan kepalanya selang tidak lama kemudian terdengar suaranya terisak isak ia menangis.. " Agak agaknya, tuhan ampunkan aku tak ! Boleh ker aku bertaubat, agak agak kubur aku ada tak api neraka... Aku rasa tiba tiba macam takut sangat sekarang, tolong aku yeaa ! "... Tiba tiba ia menjadi seperti cemas seolah olah dia sudah melihat azab kuburnya.. " Ketahuilah, sesungguhnya Allah Swt itu bersifat Pengasih, Penyayang lagi Maha Pengampun "... Kata hamba kepadanya. " Tapi bagaimana dengan kawan kawanku, pasti mereka akan meninggalkan aku jika aku berubah.. Mana lagi aku nak pergi ? ".. " Baiknya kau berhijrah meninggalkan mereka, supaya kau beroleh keampunan daripadaNya.. Dunia Allah ini luas, andai mereka meninggalkan ksu kerana kau berubah menjadi seorang muslimah yang solehah. Allah Swt akan menjaga kau dan memelihara kau.. Bukankah itu lagi baik dan besar nikmatnya "... Lama kelamaan dia semakin senyap mendengar nasihat hamba agar ia berubah dan bertaubat.. Kemudian dia pergi meninggalkan hamba dgn melangkah berlinangan air mata keinsafan.. Hamba menarik sedikit nafas lega kerana dia sudah nampak jalan kebenaran yang ditunjukkan Allah Swt.. Selepas kejadian tempohari tidak lagi hamba menemuinya dan tiada lagi khabar beritanya.. Selang beberapa tahun kemudian, seseorang menghubungi hamba dan meminta supaya hamba datang ke rumah, dan katanya dia adalah abg kepada perempuan tersebut dan mengatakan dia hendak berjumpa hamba buat kali terakhir.. Tiba tiba hamba berasa tubuh hamba basah dengan peluh, fikiran hamba tertanya tanya kenapa dia hendak bertemu dgn hamba buat kali terakhir dan mengapa keluarganya juga hendak bertemu dengan hamba.. Akhirnya hamba ambil keputusan agar hamba dtg ke rumahnya sepertimana keluarganya meminta hamba sedemikian. Setelah setibanya hamba di rumahnya, hamba di sambut baik oleh ayahnya. Barulah kali pertama hamba melihat ayahnya, ternyata perwatakannya melambangkan seseorang yg sungguh berpegang dgn agama. Apabila hamba melangkah masuk ke rumahnya.. Ikuti sambungan terakhirnya...
4Dirinya terkedu tanpa berkata apa apa setelah hamba menceritakan keburukan arak drpd pandangan manusia dan syarak.. " Apa salahnya aku minum !,Bukannya bapak aku tahu pun, yang tahu kawan kawan aku jer !"...Dia berkata kata dgn bangga sambil ia menyinis hamba seolah olah dosa besar nie tidak dilihat oleh Allah dan seluruh penduduk langit. Hamba memandangnya dan memainkan perasaan egonya " Bagaimana jika aku ajak kamu berzina dgn aku ! Tiada siapa pun tahu, Allah pun tak tahu, ayah kamu, kawan kawan kamu pun tak tahu kan ! "... Dia terdiam sambil membesarkan matanya seolah olah terkejut dgn pelawaanku.. " Eehh ! Kau gila ker nak berzina. Dosa besar tuu, cuba kau fikir kat mana kita nak berzina.. Semuanya Allah lihat, takda tempat yang tuhan tak nampak ".... Hamba tersenyum bila mendengar jawapannya, kerana kailku sudah sudah mengena ikan yang liar.. Hamba biarkan dia berceloteh dgn dakwah dia mengenai zina sebelum hamba akan sedarkannya dgn segala dosa2 besar supaya ia terbuka pintu kalbunya untuk bertaubat.. " Eehh, yea ker berzina tuu dosa besar.. Habis tuu, minum arak tak berdosa ker, Allah tak tengok ker orang yang minum arak.. Ida ! Bila kau minum arak, pasti kau akan rasa khayalkan.. Saat tuu kalau kau berzina ker kau mencuri ker kau membunuh ker, kau sedar tak.. Pastinya kau tak sedarkan, mana yang berat dosanya berzina atau minum arak ?"... Hamba akan menggunakan helah untuk menceritakan segala dosa dosa besar berdasarkan pemikiran manusia untuk melemahkan dirinya yang ego dgn minum arak.. Dia terdiam tertunduk tunduk seolah olah seseorang yang telah kalah pembicaraan di mahkamah.. " Ida ! Kau dengar sini, besok kita kat akhirat golangan pertama yg masuk neraka ialah orang yg meninggalkan solat kemudian golongan yang derhaka kepada kedua ibubapanya dan seterusnya golongan yang minum arak seterusnya golongan yang berzina begitulah seterusnya ahli2 neraka nie masuk mengikut golongan dosa masing masing.. Tapi kau nie dah termasuk dlm golongan kedua dan ketiga sekaligus. Hebatnya sebab berani daftar masuk neraka dgn masuk kedua dua golongan sekali gus.. Kita wajib tahu bahawasanya Allah itu melihat dgn sihatNya Sama' dan Baqa' ".... Ikuti sambungan terakhir.

top 10 instagramers

top 10 hashtags