95,069 Posts

Normal Marlena Man Abdullah

» LOG IN to write comment.

Amaro Azym Azizi
azym_azizi Bila kita yakin sepenuh hati bahwa Allah telah menjamin rezeki setiap makhluknya, kenapa masih ada orang yang takut memulai usaha? Padahal BERUSAHA adalah kewajipan, sedangkan HASILNYA bukan urusan manusia lagi.
#Rezeki
3h

» LOG IN to write comment.

nadyea_zaely #alhamdulillah dpt gak mak buyung mkn mee ketam..da lame ngidam...tq maksu paksu tolong bawakkn p mkn sini..tq abah belanja mkn.. #rezeki #meeketam #meeudang #nasigorengketam #nasigorengudang #food #foodporn #penang #foodatpenang #010215 #sunday #sundaynight 3h

» LOG IN to write comment.

Normal fauziarimaputri
nl_farra Kalau nak hidup senang jgn lupa sedekah, kalau nak maju dlm bisnes pun jgn lupa sedekah..InshaAllah..Alhamdulillah..happy dgn rezeki yg x sangka2 awal 2015 ni..terima kasih Ya Allah.. 5h

» LOG IN to write comment.

senyum2 Hamboiii bergayaaaa haa..selesa lak tuhhhhh

Code : 86103
Name : Denim Button Blouse
Measurement:
Size M: Length: 83cm Bust: 96cm Shoulder: 37cm Sleeve: 60cm Hem: 114cm
Size L: Length: 85cm Bust: 100cm Shoulder: 38cm Sleeve: 61cm Hem: 118cm
Size XL: Length: 87cm Bust: 105cm Shoulder: 39cm Sleeve: 62cm Hem: 123cm

Material : Denim Cotton
Description: 9 Functional Buttons.

Price : RM 50
Postage : RM6 SM RM9 SS
---
#denim #buttonblouse #blouse #blauscantikcantik #blaus #wanita #cinta #mudah #dating #uitm #biru #blue #fesyenterkini #sweetheart #blues #blueblouse #malam #simple #cute #fashionista #almaricikqiyah #senyum2 #rezeki ---
---
Sent by WhatsApp
5h
  •   susansallyes Hey ! , Loving your feed , awsome photos !! Do you want to have a chat with me?? www,chatphotoswap,pw :):):) 5h

» LOG IN to write comment.

ruhaizah_aien Daftar keahlian #onecardprivileges smpena promosi..dpt 2x spin roda impian..hdiah pertama kuih bngkit..yg ke-2 voucher storm london rm100..
#alhamdulillah #rezeki #oneutama #privilagescard #ikhmaltukangspin #rodaimpian #stormlondon #kuihbangkit
5h

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

Normal Sri Derin Salihah
derin_aja Duuuuhhh ya Allah.. Astagfirullah..
・・・
Mungkin kau tak tahu dimana rezekimu. Tapi rezekimu tahu dimana kau. Dari langit, laut, gunung dan lembah, Allah  memerintahkannya menujumu.

Allah berjanji menjamin rezekimu. Maka melalaikan keta'atan pada-Nya demi mengkhawatirkan apa yang sudah dijamin-Nya adalah kekeliruan berganda.

Tugas kita bukan mengkhawatiri rezwki atau bermuluk cita memiliki; melainkan menyiapkan jawaban "Dari Mana" & "Untuk Apa" atas tiap karunia.

Betapa banyak orang bercita menggenggam dunia; dia alpa bahwa hakikat rezeki bukanlah yang tertulis dalam angka; tapi apa yang dinikmatinya.

Betapa banyak orang bekerja membanting tulangnya, memeras keringatnya; demi angka simpanan gaji yang mungkin esok pagi ditinggalkannya mati.

Maka amat keliru, jika bekerja dimaknai mentawakkalkan rezeki pada perbuatan kita. Bekerja itu bagian dari ibadah. Sedang rezeki itu urusan-Nya.

Kita bekerja untuk bersyukur, menegakkan ta'at dan berbagi manfaat. Tapi rezeki tak selalu terletak di pekerjaan kita; Allah menaruh sekehendak-Nya.

Bukankah Hajar berlari 7x bolak-balik dari Shafa ke Marwa; TETAPI Zam-zam justru terbit di kaki bayinya??? Ikhtiar itu laku perbuatan.
Rezeki itu KEJUTAN.

Ia kejutan untuk disyukuri hamba bertaqwa; datang dari arah tak terduga. Tugasnya cuma menempuh jalan HALAL; Allah lah yg melimpahkan BEKAL.

Sekali lagi, yang terpenting di tiap kali kita meminta dan Allah memberi karunia, jaga sikap saat menjemputnya & jawab soalan-Nya, "Buat apa?" Betapa banyak yang merasa memiliki manisnya dunia, lupa bahwa semua hanya "HAK PAKAI" yang halalnya akan dihisab dan haramnya akan di'adzab.

Banyak yang mencampakkan keikhlasan amal demi tambahan harta, plus dibumbui kata untuk bantu sesama; lupa bahwa IBADAH apapun semata atas pertolongan-Nya.

Dengan itu kita mohon "Ihdinash Shirathal Mustaqim", petunjuk ke jalan orang yang diberi nikmat ikhlas di dunia dan nikmat ridha-Nya di akhirat.

Maka segala puji bagi Allah; hanya dgn nikmat Nya-lah menjadi sempurna semua kebajikan. "Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan kesudahan yang baik bagi orang yang bertaqwa." (Q.S Thahaa : 132)

#RZMuhasabah
5h

» LOG IN to write comment.

Normal Sri Derin Salihah
derin_aja Astagfirulloh.. Astagfirulloh.. 
・・・
Jumat di sudut Masjid Agung Syaikh Zayed ibn Sulthan Al Nahyan; Abu Dhabi.

Pada suatu hari, seorang lelaki datang kepada Imam Hasan Al Bashri. “Sesungguhnya aku”, ujarnya pada Tabi’in agung dari Bashrah itu, “Melakukan banyak dosa. Tapi ternyata rizqiku tetap lancar-lancar saja. Bahkan lebih banyak dari sebelumnya.” Sang Imam tersenyum prihatin. Beliau lalu bertanya, “Apakah semalam engkau qiyamullail wahai Saudara?” “Tidak”, jawabnya heran. “Sesungguhnya jika Allah langsung menghukum semua makhluq yang berdosa dengan memutus rizqinya”, jelas Hasan Al Bashri, “Niscaya semua manusia di bumi ini sudah habis binasa. Sungguh dunia ini tak berharga di sisi Allah walau sehelai sayap nyamukpun, maka Allah tetap memberikan rizqi bahkan pada orang-orang yang kufur kepadaNya.” “Adapun kita orang mukmin”, demikian sambung beliau, “Hukuman atas dosa adalah terputusnya kemesraan dengan Allah, Subhanahu wa Ta’ala.” Inilah rizqi bermesra. Hal yang jauh lebih mahal dari segala kemegahan yang kita banggakan di dunia. Mengingati lantai tanah Masjid Nabawi, yang pasirnya menempel di dahi para sahabat sebangun mereka dari sujud; membuat kami menangis di sudut Masjid Syaikh Zayed yang indah ini.
5h

» LOG IN to write comment.

Normal sharing_with_me
sharing_with_me Allah dah janji akan bg rezeki kepada hambaNya..tp Dia suruh hambaNya usaha dlu sbb Allah dah janji akan bg rezeki esoknya..janji Allah tu pasti..mudahNya Dia memberi..closed new client..Ya Allah,tq Allah.. #etiqa #takafuladvisor #takaful #biznes #biznesonline #bazaarpaknil #bajukurung #karnival #produk #produkkesihatan #jualbeli #jubah #rezeki 5h

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

domori_my alhamdulilah ramai sngt wasep fara tnye harga borong . boleh dear .fara bg harga terlajak murah taw . skrg ni tgh busy menyiapkan bju 800helai yg ditempah oleh cust . #syukur #alhamdullilah #rezeki 😀😀terima kasih percaya dgn kerja farah ;) 6h
  •   syafiqbudiman sbb harga murah..nd puas hati tu yg pling pnting :) 5h

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

radenina Alhamdulillah!
.
Order masuk #hujungminggu
Tommorow onwards kita COD dan post ye. Terima kasih untuk customers setia dan selamat mencuba pada customers baru. .
#radeninadotcom #AwesomazingTeam #HBOteam #rezeki #sayajual #pakaisukapromote #igniaga #codklang #codsubang #codshahalam
6h
  •   _lilmunsta Shampoo + marine soap brpa rm? 6h
  •   radenina Shampoo rm38 + marine soap rm40. Postage free. Nak harga promo whatapps sis ye 0193184662 :) @_lilmunsta 6h

» LOG IN to write comment.

rizkibx Lagi hujan" gini,enaknya makan ice crimm dulu#welcomefebruari#rezeki#kenyang 6h

» LOG IN to write comment.