10,096 Posts

anis_ruzana manusia ada macam2 jenis. malas,rajin,tinggi,pendek,cantik,kacak,pandai,kurang pandai,kurus,gemuk,and so on..
sama lah macam cili. kalau utara sikit panggil cabai..cili ni pon ada macam2 jenis. cabai hijau,cabai melaka,cabai hidup,cabai kering,capsicum,etc. kenapa?sebab..kalau semua benda ada satu jenis ja,tak indah la dunia..ya dak?
#vsco #vscocam #vscopicture #vscophoto #vscogallery #vscomania #vscomalaysia #adamant #worst #red #piotidi #potd #photomaniac #cili #cabai #chillies #igers #igerssp #igersmalaysia #ikutcarakita #my_genggua #fullstop
9h

» LOG IN to write comment.

denniszill Menu 2nd : Ketam masak lemak cili api
.
Harga ketam di Pasar Tani Putrajaya semalam ialah RM29 sekilo. Aku pilih yang betina 3 ekor
.
#ketam #lemak #cili #hariraya
16h

» LOG IN to write comment.

egle_ma eat your yellow • Vincent Van Gogh used to eat yellow paint because he thought it would get the happiness inside him. Many people thought he was mad and stupid for doing so because the paint was toxic, never mind that it was obvious that eating paint couldn’t possible have any direct correlation to one’s happiness, but I never saw that. If you were so unhappy that even the maddest ideas could possible work, like painting the walls of your internal organs yellow, than you are going to do it. It’s really no different than falling in love or taking drugs. There is a greater risk of getting your heart broken or overdosing, but people still do it everyday because there was always that chance it could make things better. Everyone has their yellow paint. • source unknown 24h

» LOG IN to write comment.

egle_ma soooo... food photography, you say 1d

» LOG IN to write comment.

effeliin Szeretet #Cili 1d

» LOG IN to write comment.

sitikhairiah2222 SPEEDY CHOPPER

FUNGSI:
Menghancurkan bwg, cili, buah-buahan, kekacang
Dpt menggantikan fungsi lesung batu.
Boleh menghancurkan bubur bayi anda.

3 LANGKAH MUDAH MENGGUNAKAN TURBO CHOPPER :
Letakkan bahan kisaran yang sudah diiris dikedudukan posisi 3 mata pisau
Tutup cover dengan sempurna dan pastikan pisau berada di posisi yang betul
Tarik tali pemegang cord pada cover untuk hasilkan kisaran sempurna

KEBAIKAN:
pantas, mudah dan ringan digunakan
rekabentuk ergonomik
3 mata pisau

SPESIFIKASI:
dinding berbentuk lutsinar sehingga memudahkan melihat hasil kisaran
Pisau : memiliki 3 mata pisau yang berfungsi menghasilkan kisaran halus.
Posisikan pisau dengan betul sehingga proses mengisar sempurna.
Cover : dengan bentuk yang ergonomik, sangat mudah digunakan.
Tarik tali pemegang cord di samping cover untuk hasilkan kisaran yang diinginkan
Bahagian bawah / tapak yang di reka begitu unik supaya melekat pada alas meja (silicon), sehingga tidak bergesel / licin ketika digunakan.

TIP PENJAGAAN: Letakkan di tempat yang stabil untuk mengelakkan cord tadi bergesel dengan cover atas. Ianya sekaligus memanjangkan jangka hayat produk ini. Di syorkan selepas sahaja digunakan, terus dibasuh dan dikeringkan. Mata pisau adalah AMAT tajam. Letakkan di tempat yang selamat dan tinggi daripada dicapai oleh anak-anak kita. Ketika membasuh mata pisau juga perlulah berhati-hati. Keringkan dengan kain.
Kalau bawang, sayuran atau kentang adalah bersaiz besar. Kita hendaklah potong kepada bahagian yang lebih kecil untuk mengelakkan mata pisau tersangkut.
Mata pisau tidak boleh dimasukkan dalam mesin pengering (dishwasher) kerana matanya yang tajam.

#speedychopper #speedychoppermurah #speedychoppermalaysia #pisau #masak #bawang #sambalbelacan #buburbayi #kekacang #blender #cili #surirumah #isteri #ibu #emak #dapur #hadiah #barangdapur #instashop #instashopmalaysia #kerry_love_shoppe
1d

» LOG IN to write comment.

ievakarklina Selfie for monday 😎 #Cili #Blue 2d

» LOG IN to write comment.

kenduritv Chicken yellow curry with a kick, Ayam masak lemak cili api is always a favorite at KenduriHQ! Be sure to check out the recipe on our youtube channel #food #foodie #malaysianfood #malay #cuisine #lauk #ayam #masak #lemak #cili #melbournefood #goodfood #spicy #yellow #curry #kitchendiaries #feast #instafood #vscofood #vscocook #eat #eeeeets #masakanmelayu #masakan #kampung #foodphotography #homemade #lemakciliapi 2d

» LOG IN to write comment.

sitikhairiah2222 SPEEDY CHOPPER

Kegunaan :
1. Menghancurkan bwg, cili dll.
2. Dpt menggantikan fungsi lesung batu.
3. Ringan dan mudah digunakan.
4. Boleh menghancurkan bubur bayi anda.

CARA PENGGUNAAN :
1. buka cover atas & masukkan bilah pisau
2. Masukkan bahan² ke dalam chopper tadi
3. Tutupkan cover tadi ketat² & letakkan di atas table-top / counter-top / meja
4. Letakkan 1 tangan di atas chopper & 1 lagi tangan menarik tali pemegang cord berulang kali
5. Setelah 3/4 kali, goncang chopper supaya bahan² tadi tersebar rata di dalam chopper.Anda boleh melihat hasil kisaran daripada luar bekas lutsinar chopper.Lebih lama anda menarik cord tadi, lebih halus kisarannya.
6. Buka penutup chopper & keluarkan bilah pisau tadi & masukkan bahan mentah tadi ke dalam mangkuk yang lain..
DAH SIAP!!!!..TAK GUNA ELEKTRIK PUN TAU.. BERMINAT WHATSAPP 0179051794

#speedychopper #speedychoppermurah #speedychoppermalaysia #pisau #masak #bawang #sambalbelacan #buburbayi #kekacang #blender #cili #surirumah #isteri #ibu #emak #dapur #hadiah #barangdapur #instashop #instashopmalaysia #kerry_love_shoppe
2d

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

melissa_jenni 'Harvested' #cili! Hahaaa. Cheating ni. Bawak pindah pokok dari rumah Mama lol @noorazari @aminzurina 3d
  •   liyanaboonch Cili padi ke? Gemok gilaaa 3d
  •   melissa_jenni Cili burung ni! Kecikkk je. Pedassss. Cili sarawak tak silap that's why gemok2. Cili sarawak pedassss sangatttt @liyanaboonch 3d

» LOG IN to write comment.

fiio28 Se duermen con la mamii!
#Vale
#Cili♡♡
3d

» LOG IN to write comment.