» LOG IN to write comment.

tejawafa AMALAN MUDAHNYA MASUK SYURGA "Amalkan selalu memberi salam, beri makan ( fakir miskin dan anak yatim )eratkan silaturrahim ( dengan membantu kaum kerabat ) dan kerjakanlah solat tahajud pada waktu malam ketika orang kebanyakkannya tidur, nescaya engkau akan masuk syurga dengan aman dan sentosa." # Hadis Riwayat Ahmad# 11h

» LOG IN to write comment.

tejawafa The greatest gift of life is friendship, and I have received it.

Hubert H. Humphrey
5d

» LOG IN to write comment.

tejawafa Serupa tak ? 6d

» LOG IN to write comment.

tejawafa Doa pagi Rabu
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُُ
∞ DOA PAGI RABU ∞
بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
Ya Allah, jadikanlah hari ini dan hari-hari selanjutnya jauh lebih baik bagi kami dibanding hari-hari yang telah kami lalui Ya Allah, bukakanlah, tumbuhkanlah dan bangkitkanlah semangat kami dalam bekerja dan berusaha, dalam beribadah dan beramal; semangat hidup kami hari ini dan hari-hari selanjutnya ... Ya Allah, jaminlah keselamatan, kesehatan, keamanan, kedamaian, ketentraman, keberhasilan dan kesejahteraan bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya Ya Allah, limpahkan dan lipat-gandakanlah rezki Mu untuk kami hari ini dan hari-hari selanjutnyaYa Allah, ciptakan dan jadikanlah hanya kesempatan yang baik-baik saja bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya..
Ya Allah, perlihatkanlah, perdengarkanlah dan rasakanlah kejadian², berita² dan pengalaman² yang menggembirakan dan menyenangkan saja kepada kami hari ini dan hari-hari selanjutnya.
Ya Allah, mudahkanlah semua urusan kami, jauhkanlah dari kami kesulitan apapun Ya Allah, kabulkan dan perkenankanlah doa² kami, wujudkanlah harapan² kami,
اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن
1w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Assalamualaikum to all brothers & sisters 😎

Selamat menjalani hari ini dengan penuh ketaqwaan & iman
#HappySaturday
2w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Annoying katanya

#daughter #family #husband #wife
3w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Ilmu bukan terletak kepada jumlah guru, tersohornya guru, kitab yang dihabiskan, matan yang dihafaz, riwayat yang diungkap, sijil yang dimiliki, SEMUA itu hanya PINTU sahaja, namun ILMU SEBENAR adalah berapa banyak:- a. Yang DIAMALKAN sendiri serta menyuluh kelemahan diri,
b. Yang DIGUNAKAN bagi memandu ummah kepada kasih sayang & redha Allah,
c. Yang digunakan bagi memandu rakyat kepada cintakan kebaikan & hindari permusuhan,
d. Yang mampu mengurangkan prasangka buruk & tohmahan kepada sesama yang lain.

e. Yang mana ilmunya dapat digunakan bukan hanya dalam bab ibadah khusus tetapi hal kenegaraan, politik, kehidupan seharian & kerjaya harian.
f. Yang meninggikan akhlaknya dan bukan menyombongkan.

#Allahuakhbar

Nasihat buat diri dan semua - Ust Dr. Zaharuddin Abd Rahman
3w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Road to KEMNAS lll
31 Oct - 9 November 2015
4w

» LOG IN to write comment.

tejawafa khalifah Umar bin Abdul Aziz berkata : •*¨*•♫♪。 ✿* “Rasulullah saw. dan para Khulafa ar-Rasyidin telah menetapkan sunnah-sunnah. Barang siapa melaksanakannya berarti membenarkan Kitabullah, menyempurnakan ketaatan kepada Allah, dan mengokohkan agama Allah untuk dirinya. Manusia tidak boleh mengganti, mengubah, atau mencari-cari yang lain, yang bertentangan dengannya. Barang siapa berpedoman padanya, ia memperoleh petunjuk. Barang siapa memenangkannya maka dia akan menang, dan barang siapa meninggalkannya dan menempuh jalan selain kaum yang beriman, akan dimasukkan oleh Allah ke dalam neraka, seburuk-buruk hunian." 4w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Assalamualaikum & have a great Thursday to all brothers & sisters! "The tree which moves some to tears of joy is in the eyes of others only a green thing that stands in the way. Some see nature all ridicule and deformity… and some scarce see nature at all. But to the eyes of the man of imagination, nature is imagination itself."
-William Blake
4w

» LOG IN to write comment.

tejawafa Salam Zuhor to all brothers & sisters
Ya Allah..
Jika hari ini ada di antara kami..
Yang sedang sakit,
Mohon angkatlah penyakitnya ya Allah...
Berikanlah kesembuhan untuknya..
Karena hanya Engkau lah yang Maha Menyembuhkan.. Ya Allah..
Jika hari ini ada di antara kami,
Yang kesulitan rezki
Mohon mudahkanlah dan bukalah jalan rizki nya ya Allah..
Karena hanya Engkau Sang Maha Pemberi Rezeki.. Ya Allah..
Jika hari ini ada di antara kami
Yang hatinya sedang susah dan bersedih, menerima dan menghadapi ujian-Mu... Mohon Kuatkanlah ia utk bisa bertahan dan bersabar..
Dan hiburlah ia dengan kurnia-Mu..
Karena janji-Mu yang tak pernah Kau ingkari..
Setelah kesusahan ada kemudahan.. Ya Allah..
Jika hari ini ada di antara kami
yang sedang ada benih-benih sakit hati di hatinya..
Sombong, iri hati, dengki dan dusta..
Mohon bersihkan dan sucikanlah ya Allah.. Ya Allah.. Mohon ampunilah segala dosa dan khilaf kami..
Namun  jika sampai hari ini ada diantara kami, yg merasa tersakiti dan terdzalimi karena kesalahan kami yang disengaja atau pun yang tidak disengaja..
Bukakanlah pintu hatinya..
Agar memaafkan kami... #doa
1mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa Dear me...
Note to myself ! "Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria, ada datang dengan perasaan ‘biasa’ dan ada datang dengan perasaan serba tak kena ‘.. Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan ‘biasa’ saja, hasilnya adalah ‘biasa’ saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah… .’ Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggung jawab. ’DATANG BEKERJA’ tapi hampeh, hasilnya macam kita ‘TAK DATANG’ kerja.
Ada kala kita rasa kita BUSY giler , rupanya kita hanya ‘KELAM KABUT’.
Adakala kita rasa kita PERIHATIN’ , tapi rupanya kita BUSY BODY.
Adakala kita rasa kita OPEN MINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENG’AJAR’AN.
Adakala kita rasa kita berpemikiran KREATIF rupanya kita hanya lebih kepada KRITIK yang mencipta KRISIS .
Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA.
Adakala kita suka bertanya ‘KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE’ , adalah lebih baik kita tanya ‘APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT’
‘Mengkritik tidak bererti menentang,
menyetujui tidak semestinya menyokong,
menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik’ - Dr Fadilah Kamsah
1mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa The Quran 32:17 (Surah as-Sajdah) "No one knows what is kept hidden for them as a reward for their good deeds.” 1mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُُ
∞ DOA PAGI RABU ∞
بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
Ya Allah, jadikanlah hari ini dan hari-hari selanjutnya jauh lebih baik bagi kami dibanding hari-hari yang telah kami lalui Ya Allah, bukakanlah, tumbuhkanlah dan bangkitkanlah semangat kami dalam bekerja dan berusaha, dalam beribadah dan beramal; semangat hidup kami hari ini dan hari-hari selanjutnya ... Ya Allah, jaminlah keselamatan, kesehatan, keamanan, kedamaian, ketentraman, keberhasilan dan kesejahteraan bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya Ya Allah, limpahkan dan lipat-gandakanlah rezki Mu untuk kami hari ini dan hari-hari selanjutnyaYa Allah, ciptakan dan jadikanlah hanya kesempatan yang baik-baik saja bagi kami hari ini dan hari-hari selanjutnya..
Ya Allah, perlihatkanlah, perdengarkanlah dan rasakanlah kejadian², berita² dan pengalaman² yang menggembirakan dan menyenangkan saja kepada kami hari ini dan hari-hari selanjutnya.
Ya Allah, mudahkanlah semua urusan kami, jauhkanlah dari kami kesulitan apapun Ya Allah, kabulkan dan perkenankanlah doa² kami, wujudkanlah harapan² kami,
اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

#alhamdulillah
#kursusDSKP
#BMT6
#PPDKK
1mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa Tips menjadi wanita cantik ialah:

1) Jadikanlah ghadul bashar (menundukkan pandangan) sebagai celak bagi kedua belah alis mata kalian. Insya ALLAH, pandangan visual kalian akan menjadi makin jernih dan bening.

2) Oleskanlah lipstik kejujuran dan kebenaran (alhaq) pada ulasan bibir delima kalian. Insya ALLAH, ukiran senyuman kalian akan bertambah manis dan diha
rgai sesama.

3) Bedakkanlah raut wajah kalian dengan kosmetik yang berasaskan malu dan keadaban. Insya ALLAH, kesederhanaan lahiriah yang kalian biaskan itu akan menyejukkan mata yang memandang.

4) Lumurkanlah sabun istighfar ke sepelusuk anggota badan kalian. Insya ALLAH, ia bisa mengikis daki kotoran dosa dan kesalahan yang telah kalian lakukan.

5) Rawatkanlah rambut kalian dengan hijabISLAMI. Insya ALLAH, ia akan menyelimuti azarauljasad sang hawa daripada menjadi mangsakerakusan insan yang terlepas daripada tambatankeimana nnya.

6) Sarungkanlah kedua-dua belah tangan kaliandengan gelang sedekah dan jari-jemari kalian dengan cincin ukhuwwah Islamiyyah. Insya ALLAH,kelak kalian akan temui warga Sholihin yang nilaiannya melangkaui segunung emas permata.

7) Alunkanlah kemerduan dan kesyahduan suarakalian dengan tilawatul Quran dan zikrullah.Insya ALLAH, berkat kekhusyukan dan penghayatan, hulwatul Iman akan dikecapi ruh kalian sebagaimana lidah merasakan kemanisan makanan.

8) Luruskanlah postur tubuh badan kalian denga nketulusan dalam menunaikan sholat dan pengibadatan kepada Yang ESA. Insya ALLAH,takkan DIA persia-siakan keikhtilasan atau keikhlasan atau keistiqomahan kalian dalam mencari keridhoan-NYA.

9) Hembuskanlah nafas taabud wa taqarrub ilaALLAH ke dalam ruh dan sanubari kalian. Insya ALLAH, selama itu takkan kalian rasai ketandusan kasih sayang maupun kegelisahandala m kehidupan.

Semoga bermanfaat bagi kita semua,terutama kepada wanita muslimah....Aamiin Ya Rabbal'alamiin
1mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَن ِالرَّحِيْــــــمِ. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّه وَبَرَكَاتُهُ "تَقَبَّلَ اللّهُ مِناَّ وَ مِنْكُمْ صِيَامَنَا وَ صِيَامَكُمْ"
"Taqabballallahu minna wa minkum"
Semoga dihari dan bulan yang mulia ini kita semua mendapat kerberkatan / kesejahteraan serta dirahmati Allah SWT
سلامت هاري راي عيدالفطري
معاف ظاهير دان باطين
وَكُلُّ عَامٍ وَاَنْتُمْ بِخَيْر

Eid Mubarak to all brothers & sisters

#Happy Circle during Syawal
2mon

» LOG IN to write comment.

tejawafa SELAMAT TINGGAL... Sahabat2... Kamu kata AKU mulia,
tapi kamu perlakukan AKU biasa-biasa sahaja... Kamu kata AKU bulan turunnya Al-Quran,
tapi mengapa kau tidak ada waktu untuk tadarrus... sekarang malah sibuk fikirkan tentang HARI RAYA... Kamu kata AKU bulan ibadah,
sekadar terawih saja banyak yang tidak dikerjakan... alasannya susah & letih... Kamu kata AKU bulan keampunan,
AKU tunggu doa mu,
tapi kamu lebih asyik dengan gurauan, Whatsapp dan FB... Kamu kata AKU lebih baik daripada seribu bulan,
AKU tunggu rukuk, sujud & tilawah kamu di 10 hari terakhir,
tapi kamu lebih memilih malam mu dengan tidur dibuai mimpi serta selimut... Sahabat... Sebentar lagi AKU akan pergi,
meninggalkan kamu untuk waktu yang lama,
11 bulan lagi AKU pasti kembali,
tapi AKU tidak pasti apakah akan menemukan kamu lagi... Kecewa, menyesal & menangislah sekarang... ketika kamu masih dalam pelukan AKU,
jika ini menjadi perjumpaan terakhir kita...
yang kelak akan jadi saksi cinta mu kepada ku... Isnin, 13 Julai 2015
2mon

» LOG IN to write comment.