sheraaiyob Jumpa awak esok eh, InsyaAllah. Jangan lupa Pepero, Daim, Hypergear dan yang sewaktu dengannya. Heh. 6h

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob by @pencinta_rasululloh "Petikan Tazkirah Tuan Guru Dr Harun Din di Bukit Jelutung.

Allah takkan jadikan semua ini kecuali pasti ada hikmah, ini semua kerja Allah ﷻ . Allah buat ini semua bersebab, ambil iktibarlah wahai orang-orang yang diberi penglihatan Mata Hati. Apa sahaja musibah, yang Allah kenakan kepada manusia, itu adalah angkara perbuatan tangan manusia yang mengundang kemurkaan Allah.

Allah hendak tunjuk kebesaran Allah, tidak semua yang manusia buat kesalahan, Allah akan balas terus, Ini memang boleh ambil iktibar dari orang yang mempunyai mata hati. Masaalah besar manusia bukan masaalah mata zahir ini yang buta, ini kecil, masaalah besar manusia adalah buta mata hati yang ada didalam dadanya. Ini petanda kemurkaan Allah ﷻ. Ini boleh mengambil pengajaran bagi orang yang takut dan beriman kepada Allah.
Atas itulah kita kena ingat apa saja nikmat, yang telah insan terima, yang telah sampai kepada kita, sekecil-kecil apapun nikmat. Sampai ke besar besar nikmat, itu semuanya anugerah Allah ﷻ. Yang berlaku musibah yang tak baik, itu atas kesalahan manusia yang tak mahu ikut suruhan Allah. Dan kamu tak berdaya untuk menolak azab Allah. Walau macam mana pun, sehebat macam mana pun, kita tak boleh menahan bala Allah.
Tidak ada kuasa sesiapa pun makhluk Allah yang boleh menolong orang yang ditimpa bala Allah. Bila bala ini berlaku, cuba kita ingat balik, bila ingatlah Allah, mintalah pertolongan Allah. Adakah ikhtihar yang ada melainkan dengan meminta pertolongan Allah. Bukannya Setelah merasa penat, dah tak ada jalan, barulah nak minta kepada Allah. Allah khendaki kita ketahui bahawasanya seluas mana pun ilmu manusia, sehebat mana pun pengetahuan manusia.. Berbagai alat yang ada hari ini, bila berlaku seperti ini, baru tahu kelemahan manusia. Ini iktibar, ilmu manusia ini sedikit, manusia lebih minat melakukan kezaliman. Meninggalkan petunjuk Allah merupakan satu kezaliman. Mereka jahil tentang Allah, mereka tahu ilmu tentang kehidupan teknologi, tapi mereka jahil tentang Allah. Kalau ilmu tentang Allah mereka ada, bila berlaku musibah ini, segera mereka kata, innalillahwainnalillahirajiun." via @PhotoRepost_app
9h

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Jom ramai-ramai! Tak banyak, sikit untuk membantu mangsa banjir. InsyaAllah. 12h

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Alhamdulillah selesai program 'Kopi Bersama Ustaz Kazim Elias'. Terima kasih Ustaz Kazim, Da'i Izzhar dan seluruh krew program ini. 1d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob 2d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Ni bukan 'holiday gift' seperti yang dipaparkan. Juga bukan 'mannequin' kanak-kanak. Ini kami punya anak. Kan? @zahiriladzim #Nyawa #Sonshine #PrincePulse #SindromMakMak 2d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Kena 'kidnapped' semalam dengan my MIL, FIL & SIL. Ni pun tak cukup korum ni. Alhamdulillah semoga Allah SWT murahkan rezeki mertuaku. Segan sungguh dah tua-tua orang nak belikan present, tapi rezeki jangan ditolak kan. Jom cari present lagi Mak. Eyh? Ni nama dia orang bagi betis nak peha. Heh. Thank you so much Ayah, Mak and Adik melayan 'birthday girl' semalam. Alhamdulillah 3d

» LOG IN to write comment.

Normal Shera Aiyob
sheraaiyob by @yasminhani "Perjumpaan persatuan ibu2 dan kanak2. btw happy belated Birthday @sheraaiyob babe!! May Allah bless u and family . Mummy @ladydidiemsia sorry tak sempat say bye bye tadi. Till we meet again ya.. #yasminhani #22122014" via @PhotoRepost_app 4d
  •   ladyshoppebyblc Happy birthday kak shira 3d
  •   dyaloveshop Aneka tudung terbaru,shawls,bawal ruffle.. jom tgk, sure puas hti.. customade by DyaLove 3d
  •   pinangdara Visit my ig.produk wajib bagi wanita mencari kesempurnaan secara semula jadi 3d
  •   suzanne_anggun_beauty Hi .. Looking for beauty products such as vitamin c, whitening or slimming injection, serum or slimming products? Feel free to visit my ig or my blog or whatsapp/sms me directly 0176979354 :) 3d
  •   dpersonaonlineshop Follow my ig #dpersonaonlineshop dress blouse t-shirt jacket shaklee ade jual disini 3d
  •   crafft_things Visit my ig utk bride to be yg mncri bunga pahar/bunga telur :) 3d
  •   by_medinasoleha Cantik2 surprise utk org tsayang. jom tgk pakej mcm2 ade 3d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Cerita semalam. Ayah, Nany, Anaqi & Eann. Rindu Mak & Bobby. Alhamdulillah. Thank you for the birthday dinner. Tapi macam kena repeat lagi bila cukup korum kot? Hehe! Sayang semua sangat-sangat!!! 4d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Terharu so kita nak share. Aku sayang ko juga Makcik Ngeng! 5d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Thank you. Love u too baby sis! by @wanyaiyob "HAPPY BIRTHDAY TO MY BEAUTIFUL SISTER @sheraaiyob...MAY ALLAH BLESS YOU AND YOUR FAMILY..I LOVE YOU SO MUCH!!!!!" via @PhotoRepost_app 5d

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob by @zahiriladzim "Happy birthday to the best wife, best mother to my son, best partner in crime and most important.. my best friend. Semoga menjadi kesayangan di sisi Allah sentiasa. Daddy and Anaqi sayang Mommy! We love you! " via @PhotoRepost_app 5d
  •   syafiqamiraa Sis, you look so gorgeous with hijab happy birthday may Allah bless you and your family. I love you 5d
  •   pemborongshawlterkini dlu tgk kak shera dlm program ape tah, so notty. tp bila pakai tdung, so ayuuuuu... hihihi... 5d
  •   engkuazmin Happy birthday Shera Aiyob. Wishing you all the happiness in the world, my friend 4d
  •   sheraaiyob Thank you Min! Lama tak jumpa! @engkuazmin 4d
  •   amyjepun_pinkies Lalink besday u kerr uolls...anyway Happy belated birthday yaaa my dear. ..@sheraaiyob nahhhh kek sepotong ni jerr kamy dpt bagi... miss u dear..😗 3d
  •   dyg.nurumairah Happy birthday kak sheera! Makin cantik lah akak 3d
  •   ferrytannoto mantep 3d
  •   fykafykoot92 Happy belated birthday kak shera @sheraaiyob semoga dpnjangkn umur, dmurahkn rezeki, bahagia selalu dunia dan akhirat brsama suami abg @zahiriladzim dan budak comel #nadianaqi 3d

» LOG IN to write comment.

X-Pro II Shera Aiyob

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob ROKOK membahayakan kesihatan.
HELMET penting untuk keselamatan.
Pesanan khidmat masyarakat daripada Nadi Anaqi nama sebenar, bukan Atan.
Heh. #Nyawa #Sonshine #PrincePulse #SindromMakMak
1w

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Silakan ramai-ramai ya! 1w

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob by @pencinta_rasululloh "Habib Jindan bin Novel bin Salim bin Ahmad bin Jindan Ibn Asy Syeikh Abi Bakar bin Salim Ba’Alawi menyebutkan.... " Kita terbuai oleh dunia kita yang fana ini. Sehingga yang tua, muda, besar, kecil, laki, perempuan yang mereka pentingkan adalah; bagaimana mencari kesejahteraan mereka di dunia yang akan mereka huni selama 60 atau 70 tahun (kalau panjang umur). Akan tetapi mereka melupakan kesejahteraan akhirat yang pasti akan mereka huni tidak seribu tidak dua ribu tahun, tidak satu juta tidak dua juta tahun, akan tetapi kehidupan yang abadi, yang hanya ada dua jalan, syurga atau neraka.

Kita lebih baik menyibukkan diri kita dengan aib kita sendiri, daripada mengorek-ngorek aib orang lain. Banyak orang yang mengenal kisah dari seorang artis, atau pemain bola, atau petinju, bahkan tokoh politik. Akan tetapi betapa mengherankannya apabila seorang muslim mengenal mereka tadi, melebihi pengenalannya akan kisah seorang ulama besar seperti Imam Syafi’I, atau tokoh tokoh sahabat dan keluarga Rasulullah, bahkan melebihi pengenalannya akan Rasulullah, Nabinya sendiri.

Mereka mampu menceritakan anda akan riwayat hidup seorang petinju dunia, akan tetapi tidak tahu riwayat hidup Pemimpin Akhirat (Nabi Muhammad). Tidak mengetahui dimana beliau dilahirkan dan dimakamkan, tidak mengetahui usia beliau, serta siapa anak dan isteri beliau.

Perlu ada yang membangunkan muslimin dari tidur mereka yang lelap dan panjang ini. Perlu ada yang menyadari akan tujuan kehidupannya di dunia yang fana ini. Perlu ada yang menyadari bahwa ia tidak akan ditanya, berapa penghasilanmu, atau apa keretamu, atau apa jawatanmu, atau siapa artis favoritmu, akan tetapi akan ditanya dan dipertanggung jawabkan akan syariat Allah Ta’ala, serta akan pendidikan agama bagi anak dan istrinya. Semoga Allah Ta’ala mempercepat pertolonganNya bagi kaum Muslimin, serta menolak bala, musibah, kebodohan, kemaksiatan dan tipu daya Yahudi dan Nasrani dari kaum muslimin Amiin.. "" via @PhotoRepost_app
1w

» LOG IN to write comment.

Normal Shera Aiyob
sheraaiyob ReviewbySA :

My Son is Rocking a 3/4 Raglan Led Zeppelin T-shirt from @WWRY2020
Check out their IG for cool Rock Band Tees!

@WWRY2020

@UPTOWNPLAYAZ ( SINCE 2001 )

WE WILL WE WILL ROCK YOU!!! #UptownPlayaz #WWRY2020

#ReviewbySA
2w

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Pakcik nih tengok Hi-5 dalam tv ke tengok live ke sama je. Budget kewl lettew! Heh. #Nyawa #Sonshine #PrincePulse #Hi5LiveInMalaysia 2w

» LOG IN to write comment.

sheraaiyob Mommy syok sendiri bergambar. Anaqi busy dengan hal dia! Heh. #DoubleFWeds 2w

» LOG IN to write comment.