djndklfm بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
Ya Allah ya Rasulullah,

Kau berilah kesihatan tubuh badan yang sempurna untuk kami, agar kami dapat terus beribadat kepadaMu.
Jika ada diantara kami yang sakit, Kau sembuhkanlah dia, jika ada yang bersedih, Kau gembirakan hati mereka.
Ya Allah, YaRahman, YaRahim,

Kau permudahkan urusan kami. Kau lancarkan perjalanan kami. Kau kuatkan semangat kami, Kau teguhkan iman kami. Semoga hari ini dapat kami sama-sama nikmati rahmat dan berkatMu.. آمِّيْنَ يا رَبَّ الْعَالَمِيْ
17h

» LOG IN to write comment.

djndklfm DOA SOLAT DHUHA

ALLAHUMMA INNADH DHUHA-A DHUHA-UKA, WAL BAHAA-A BAHAA-UKA, WAL JAMAALA JAMAALUKA, WAL QUWWATA QUWWATUKA, WAL QUDRATA QUDRATUKA, WAL ISHMATA ISHMATUKA. ALLAHUMA INKAANA RIZQI FIS SAMMA-I FA ANZILHU, WA INKAANA FIL ARDHI FA-AKHRIJHU, WA INKAANA MU’ASARAN FAYASSIRHU, WAINKAANA HARAAMAN FATHAHHIRHU, WA INKAANA BA’IDAN FA QARIBHU, BIHAQQIDUHAA-IKA WA BAHAAIKA, WA JAMAALIKA WA QUWWATIKA WA QUDRATIKA, AATINI MAA ATAITA ‘IBAADAKASH SHALIHIN.
Artinya: “Wahai Tuhanku, sesungguhnya waktu dhuha adalah waktu dhuha-Mu, keagungan adalah keagunan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, penjagaan adalah penjagaan-Mu, Wahai Tuhanku, apabila rezekiku berada di atas langit maka turunkanlah, apabila berada di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila sukar mudahkanlah, apabila haram sucikanlah, apabila jauh dekatkanlah dengan kebenaran dhuha-Mu, kekuasaan-Mu (Wahai Tuhanku), datangkanlah padaku apa yang Engkau datangkan kepada hamba-hambaMu yang soleh”.
18h

» LOG IN to write comment.

djndklfm APAKAH SOALAN WAJIB PADA ANAKMU SETIAP HARI?

Selepas solat Magrib tadi, dia menefon anak di KL yg masih belajar, tok baru melangkah masuk ruang tamu & duduk berhadapannya. Bila telefon diangkat. Tipah memulakan bicara dgn bertanya sihat tidaknya, dah makan ke belum, duit masih ada ka, bertanya hal motor, hal pengajian, hal kawan- kawan.

Akhirnya Tipah menamatkan perbualan dgn pesan, "Tidur awal, esok nak ke kelas lagi.". Sebaik dia menamat perbualan, tok bersuara, "Aku x dengar pun soalan sudah solat maghribkah. Solat dimana, x ke surau @ masjid?. Soalan itu lebih utama kerana kamu akan ditanya di akhirat, tetapi soalan lain hanya untuk melegakan hati kita sahaja,& akan habis pada dunia ini.." Airmata keinsafan dari kata tok yg jarang bersuara itu mula membasahi pipi bila memikir dia tidak pernah bertanya soalan itu kpd anaknya selama ini. Kita selalu terkeliru yang mana lebih utama, perlu jadi priority. Dalam konteks anak, soalan solat itu letaknya paling atas & wajib ditanya, bukan soal makan, sihat tidaknya,soalan lain..Jika non muslim soalanya bila berjumpa, 'dah makan' mungkin muslim khusus pada anak yg menjd ttgjwb ibubapa, soalan solat itu wajib & didahulukan.

Pada saya, soalan dah solat kpd rakan juga sesuai sebagai peringatan secara spontan & dakwah secara x langsung. Anak yg tinggal bersama telah wajiblab disuruh bersolat, bahkan dipukul bila berumur 10 tahun, diturut kepadang permainan supaya balik bersolat maghrib, letakkan syarat bila beri kebenaran keluar agar tidak meninggalkan solat. Bila anak nak keluar rumah utk shopping @ lainnya, pesanan paling utama bukan jaga diri, tetapi jangan tinggal solat, bersolatlah disurau pusat beli belah dsbnya. Anak pergi camping, mancing, kerabat gunung, tengok bola.....pesanlah tentang solatnya.

Jika anak jauh diperantauan, telefonlah utk mengingatkan hal solat. Itu lebih utama, & menjadi saksi bahawa kita mengambil berat hal solat anak2.

Jika tuhan menyuruh azan 5 kali sehari utk mengingatkan seluruh manusia bersolat, ingatkanlah anak2 tentang solat kerana ibubpanya akan ditanya. Utamakan solat dalam pesanan melebihi yg lain kepada anak2. #BersamaIngatMengingati #MuhasabahDiri
18h

» LOG IN to write comment.

djndklfm >SANTAI edisi 29 JULAI 2015 | RABU | Bersamaan 13 SYAWAL 1436h<

Bersua kembali malam ini bersama ND menerusi segmen SANTAI bermula jam 11mlm hingga jam 2 pagi, jom buat permintaan lagu malam ni dengan ND malam ini. Pilih mana-mana lagu yang anda nak layan, kalau bole 90an ke atas ya. Call talian #1Malaysia kami di 03-22825445. Ucapan dan dedikasi anda juga ND nantikan yer KLfm 97.2 juga boleh didengari di internet. Uplode saja RTM MOBILE juga di klfm.rtm.gov.my

Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig kami @rmklfm972

Follow ig RTM @rtm_malaysia
Follow ig RTM @rtm_malaysia

Baju By : @rmklfm972

Jacket By : @highcultured
2d

» LOG IN to write comment.

djndklfm Bismillahhirrahmanirrahim.. Sabda Rasulullah SAW mengenai senyum dan ketawa:

Senyum adalah medium terbaik untuk menyapa hati manusia dan menebar kesejukan di hati sesama insan, Rasulullah SAW bersabda:
"Kamu tidak akan dapat menenteramkan jiwa manusia dengan wangmu, akan tetapi kamu dapat menenteramkan jiwa mereka dengan wajah ceria dan akhlak mulia." Senyum adalah sikap mulia bernilai ibadah. Rasulullah SAW bersabda:
"Senyummu ketika berjumpa saudaramu adalah ibadah." (HR al-Baihaqi)

Senyum adalah cermin kebaikan (amal soleh), Rasulullah SAW bersabda:
"Sesungguhnya pintu-pintu kebaikan itu banyak iaitu tasbih, tahmid, takbir, tahlil (zikir), amar makruf nahi mungkar, membuat penghalang (duri, batu) daripada jalan, menolong orang, sehinggakan senyum kepada saudara juga adalah sedekah." Juga sabdanya:
"Janganlah kamu memandang rendah sebarang kebaikan, meskipun sekadar bertemu saudaramu dengan senyum menguntum (wajah ceria)." Senyum adalah sikap mulia bernilai sedekah. Rasulullah SAW bersabda :
"Senyum manismu di hadapan saudaramu dan orang lain adalah sedekah." Senyum adalah pengubat jiwa dan hati serta fikiran.

Sesungguhnya Allah membenci orang yang bermuka masam di hadapan saudara-saudaranya.
Ya Allah ya Rasulluah, jadikan insan2 yg ku sayang ini sentiasa di dalam keredhaan MU ya Allah. Semoga KAU lindungi mereka dari sebarang kesulitan. آمِّيْنَ يا رَبَّ الْعَالَمِيْ
Love forever @izwanizain @abbynadzri @noorshilamin @iesyatoh @iedamoin79 @salwaabdrahman1 @zuredamokhtar @salabiahsaleh @haizahanafi @rohanajalil
3d

» LOG IN to write comment.

djndklfm >SANTAI edisi 28 JULAI 2015 | SELASA | Bersamaan 12 SYAWAL 1436h<

Bersua kembali malam ini bersama ND menerusi segmen SANTAI bermula jam 11mlm hingga jam 2 pagi, jom buat permintaan lagu malam ni dengan ND malam ini. Pilih mana-mana lagu yang anda nak layan, kalau bole 90an ke atas ya. Call talian #1Malaysia kami di 03-22825445. Ucapan dan dedikasi anda ND nantikan yer KLfm 97.2 juga boleh didengari di internet. Uplode saja RTM MOBILE juga di klfm.rtm.gov.my

Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig kami @rmklfm972

Follow ig RTM @rtm_malaysia
Follow ig RTM @rtm_malaysia

Baju By : @rmklfm972

Jacket By : @highcultured
3d

» LOG IN to write comment.

Normal Nordin Md Salleh
djndklfm بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
Ya Allah, jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Hafiizh..,jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu

Ya Mujiibu..! Jika aku jatuh hati, izinkan
-lah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam JURANG CINTA SEMU

Ya Baarii…,jika aku jatuh
hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu.. Ya Jaami’u…, jika aku rindu, rindukanlah pada seseorang yang merindui
syahid di jalanMu.. Ya Khobiiru…, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu.. Ya Wahhaabu…,
Jika aku menikmati cinta kekasih Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. Ya Aziizu…, jika aku jatuh hati pada kekasih Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia ke
pada Mu.. Ya Haadiy…, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampai batas, sehingga melupakan aku pada cinta-
hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.. Ya ‘Aliimu…, Engkau mengetahui bahwa hati ini telah terhimpun dalam cinta padaMu, telah berjum
-pa dalam taat padaMu, telah bersatu dalam dakwah padaMu, dan telah terpadu dalam membela syariatMu, penuhilah hati-hati ini dengan nurMu,
yang tidak pernah pudar.

Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan.

Aamiiin yaa rabbal ‘aalamiin.
4d

» LOG IN to write comment.

djndklfm #Throwback 26 Julai 2015 • #NZcurryHouseKLCC bersama teman2 seperjuangan yang sama2 jadi anak perantau di bumi #ireland 3 tahun lepas. Alhamdulilah masing2 pulang bersama Ijazah, Sarjana, Master, pHD dan macam2 lagi. Yang sempat jumpa malam tadi cuma YB Dato' Seri Dr. @ishraqi sekarang ni dah jadi jutawan besar dan buka bank terkemuka di kota raya KL. juga turut °··♡Came-Came♡··° pasangan bahagia YB Datin Seri Dr. Jue dan suami tersayangnya YB Dato' Seri Hafis dan mereka bergabung ig di @deshafz Turut serta kita ada YB Datuk Paduka Dr. @rizalmashmy kini dah menjadi tokoh terkenal kerana berjaya membuka 153 buah cawangan restoren ala2 manja2 di ibu kota KL dan Penang. Cuma yang tak ada dalam perjumpaan kami last night cuma YB Toh Puan Muda Dr. @Dalinaabdullah yang kini berada di Jeddah sebab sebuk dengan cawangan butik kecantikkan di sana dan juga YB Tan Sri Dr. @crovot yang gagal di jejaki sebab katanya sedang mencari tapak sireh pulang ke gagang.

Tahniah semua di atas kejayaan kalian. Love to meet uols back in two weeks more k. #JanganKataAbangTakPayung #kbai
4d

» LOG IN to write comment.

djndklfm >KLKL VERSI POP 80-90an EDISI 26 JULAI 2015 AHAD | Bersamaan 10 Syawal 1436h<

Bertaman ND petang ini, KLKL sudah pasti membawa anda terus ke zaman yg pernah kita lewati, yang telah kita lalui dan yang pasti ianya sudah menjadi kenangan abadi. Mcm2 kenangan yg bole anda kongsikan kan..sambil kita layan lagu2 POP 80an-90an yg terus menyuntik kenangan lalu anda.. Hari ini kita kongsikan kenangan Anda berhari raya bersama si dia yang istimewa. Siapa dia agaknya ya? Jom kongsikan bersama ND ;)) KLfm 97.2 juga boleh didengari di internet. Downlode saja RTM MOBILE, juga di klfm.rtm.gov.my
#rtm #KLFM #KLKL #KLKLPOP8090 #INIKANPUASA

Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig RTM @rtm_malaysia
Follow ig RTM @rtm_malaysia
5d

» LOG IN to write comment.

djndklfm >NEON2 KL edisi 25 JULAI 2015 | SABTU | Bersamaan 9 SYAWAL 1436h<

Bersua kembali malam ini bersama ND menerusi segmen NEON2 KL 8mlm-11mlm, jom buat permintaan lagu malam ni dengan ND dalam 'LAYAN JER!' malam ini. Pilih mana-mana lagu Raya mahupun tak Raya kegemaran anda sekitar tahun 90an ke atas. Call talian #1Malaysia kami di 03-22825445. Ucapan dan dedikasi raya anda ND nantikan yer KLfm 97.2 juga boleh didengari di internet. Uplode saja RTM MOBILE juga di klfm.rtm.gov.my

Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig kami @rmklfm972

Follow ig RTM @rtm_malaysia
Follow ig RTM @rtm_malaysia

Baju By : @highcultured

Kasut By : @highcultured
6d
  •   anianaredland JANGAN TERLALU baik, NANTI ADA YANG merindui..
    JANGAN TERLALU mengambil berat, NANTI ADA YANG menyukai..
    JANGAN TERLALU sweet, NANTI ADA YANG AKAN jatuh hati.. 6d
  •   anianaredland Nk lgu #ALASANUNTUKBAHAGIA . Jzkk abam dj. @djndklfm 6d
  •   salmahkamal @djndklfm Assalam...selamat berkonti...kasi layan lagu raya Dato' Sudir..apa2 pun boleh..terima kasih 6d
  •   enabethya_azim Salam @djndklfm selamat btugas mlm nie ..wahhh dh duty tiap2 mlm dah k ....malam nie nak req lagu # Di guna guna cinta by Amora band .....tqqq ye dj Nd .....:-) 6d
  •   princess.nurul Nanti jemput memeriahkn open house PUTERi Bhg hulu langat....1 Ogos ni....slamat hari raya.. #kosongkosong 6d
  •   enabethya_azim TenQ @djndklfm lagu tadi tu ...(Y) 6d

» LOG IN to write comment.

djndklfm DOA BERTEMU JODOH “Ya Allah, jadikanlah dia (nama orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah dia (nama orang yang inginkan jodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.” Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.” Mudah-mudahan doa yang dibaca ini akan dimakbulkan Allah s.w.t dan dipertemukan jodohnya untuk kita bersama. آمِّيْنَ يا رَبَّ الْعَالَمِيْ 7d

» LOG IN to write comment.

djndklfm DOA BERTEMU JODOH “Ya Allah, jadikanlah dia (nama orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah dia (nama orang yang inginkan jodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.” Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.” Mudah-mudahan doa yang dibaca ini akan dimakbulkan Allah s.w.t dan dipertemukan jodohnya untuk anda. Amin… 7d

» LOG IN to write comment.

djndklfm °··♡Τнäиκ чöü♡··° so much @icint4 teman g #sunwaypyramid tukar iphone 7d

» LOG IN to write comment.

Normal Nordin Md Salleh

» LOG IN to write comment.

» LOG IN to write comment.

djndklfm #Repost @ianzfaris with @repostapp.
・・・
#instaKlfm...
#aksiterjah hahaha sape yg kami jumpa.... melezzzztooppp!
#djndklfm
#salamSyawal2015
#izzmadharunsayangsemua
7d
  •   mr_zhairi Izz.. hahaha org kg den ni.. 7d

» LOG IN to write comment.

djndklfm >NEON2 KL edisi 24 JULAI 2015 | JUMAAT | Bersamaan 8 SYAWAL 1436h<

Bersua kembali malam ini bersama ND menerusi segmen NEON2 KL 8mlm-11mlm, jom buat permintaan lagu malam ni dengan ND sebab 'FRAGMEN CINTA' TIADA malam ini. Pilih mana-mana lagu Raya mahupun tak Raya kegemaran anda sekitar tahun 90an ke atas. Call talian #1Malaysia kami di 03-22825445. Ucapan dan dedikasi raya anda ND nantikan yer KLfm 97.2 juga boleh didengari di internet. Uplode saja RTM MOBILE juga di klfm.rtm.gov.my

Follow ig kami @rmklfm972
Follow ig kami @rmklfm972

Follow ig RTM @rtm_malaysia
Follow ig RTM @rtm_malaysia

Baju By : @SONICNORDIN

Kasut By : @highcultured
1w

» LOG IN to write comment.

djndklfm Kerja2 pembersihan masjidil haram:
1. toilet 4X sehari - 14,000 toilet
2. tempat wudu' 4X sehari
3. Mataf keluasan 700,000 meter persegi
4. Kaabah 2X sthn dgn wangian air gaharu + air zamzam
5. 30,000 carpet hijau - sapu habuk + basuh + jemur dgn mesin basuh satu2nya ddunia.. سُبْحَانَ اللّهُ
1w

» LOG IN to write comment.