dilahtrya - Once a dancer, always be a dancer. -
Happy İnternational Dance Day, 29 April

I started to be a traditional dancer since 2010 when I entered @senitari_uh. My first international debut was in Bursa a year later for International Golden Kargoz Folk Dance Competition which became the greatest memory that I have ever had.

Yesterday, I got a chance to dance again after a quite long time and my come-back-stage is (again) in Bursa Bursa is special and @ppibursa make it feel more special (İ wish @yumelda24 was here with us ) #endonezyailebirgün by @imang___
6d

» LOG IN to write comment.

dilahtrya PPI Bursa (@ppibursa) is on fire PPI Bursa was performing Saman Dance in front of almost thousand people who came to "Endonezya ile Bir Gün" (A day with Indonesia) program in Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi Uludağ University, Bursa - Türkiye. by @baburrahmane 6d

» LOG IN to write comment.

dilahtrya @Regrann from @muammarrizqy - Assalamualaikum Wr. Wb..
Sebelumnya kami mohon maaf kepada semua pihak atas keterlambatan dalam menginformasikan hasil daripada kegiatan ‘Endonezya ile Bir Gun’ yang dilaksanakan kemarin malam bertempat di Prof. Dr. Mete CENGIZ Kultur Merkezi, Bursa.

Alhamdulillah kegiatan promosi budaya yang diadakan pertama kali di Bursa ini telah berjalan dengan sangat sukses. Walaupun mahasiswa di Bursa hanya ada 39 orang, kami telah mengupayakan penampilan terbaik kami melalui beberapa penampilan, yaitu ; Akustikan, Tari Perang Kalimantan, Tari Saman, Fashion Show juga drama singkat Rahwana, Sinta dan Rama.

Acara yang dipersiapkan dalam kurun waktu 1.5 sampai 2 bulan ini dimulai pada pukul 17.00 waktu setempat dengan membuka pameran alat-alat tradisional khas Indonesia, baju-baju daerah, info-info menarik tentang Indonesia juga kuliner nusantara yang dipamerkan di lobi utama Mete Cengiz Kultur Merkezi tersebut.

Kemudian, pada pukul 18.00 acara dilanjutkan ke acara utama yaitu selanjutnyn penampilan yg telah disiapkan oleh panitia pelaksana. Pada acara utama yang berdurasi sekitar 2.5 jam ini dihadiri oleh kurang lebih 600 orang. Antusiasme dari para penonton yang teramat sangat itu membuat para pengisi acara semakin semangat dalam menampilkan penampilan terbaik mereka. Suara riuh tepuk tangan penonton pun memenuhi ruangan yang berkapasitas ruangan yang berjumlah 745 orang tersebut.
Dalam acara tersebut juga turut hadir beberapa tamu penting ditengah-tengah kita yang diantaranya adalah Bapak Wardana selaku Duta Besar RI, Bapak Harlan Hakim selaku PLT Konsulat Jenderal RI, Bapak Yusuf ULCAY selaku Rektor Uludag Universitesi beserta rombongan dari rekotrat, Bapak Abdulkedir KARLIK selaku Wakil Walikota Bursa dan juga tamu undangan lainnya.

Ucapan terimakasih juga kami haturkan kepada semua panitia pelaksana, teman-teman volunteer juga segala pihak baik secara pribadi maupun lembaga yang selalu bersedia membantu kapan pun dan dalam bentuk apapun untuk menyukseskan acara ini. Diharapkan agar kedepannya acara perkenalan budaya seperti ini bisa kembali diselenggarakan dan bisa terlaksana lebih baik lagi. Sampai jumpa di kegiatan kami selanjutnya
1w
  •   mochammadmalik Dhilah, acara spt ini diadakan oleh PPI atau bagaimana? Ga bingung tah membagi waktu antara studi & berorganisasi? :D 1w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya 5 days left!

@ppibursa proudly presents: "Endonezya ile Bir Gün" (A Day with İndonesia). A concert, a presentation, and an exhibition of İndonesian cultures which is designed into a very attractive way. Are you ready to taste the food, listen to the songs, and dance with us?

Save the date!
27 April 2016 (17:00-20:00)
Prof. Dr. Mete Cengiz Uludağ Üniversitesi, Bursa-Türkiye

and see you there, good people!
2w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Travel safe, travel far, travel wide, and travel often.

#iam #in #istanbul #today
3w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Since 2009 and still counting

World, meet my besties! We have been friends since we were in the same class (class of 2009) as Undergraduate Students in Hasanuddin University for studying İnternational Relations. After graduated, we supported each other for having our dreams to continue our Master Degree. We did it! Some of us, later, got different countries and we were separated for couple of years. But today.. UK - Turkey; No matter how far it is, we find a way to meet again

Welcome to Turkey, teman seperjuangan. İ wish to meet the other fighters, all of us together, in another meeting point. But no, Istanbul will always be our 'meeting point', right? #HiUnhas09 #reunian #di #istanbul
3w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Yang memang untukmu akan datang meski tak kau jemput. Yang bukan untukmu akan pergi meski tak kau minta.

Lalu bagian mana yang tidak kamu paham?
3w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya The first reason which makes me hard to leave Istanbul is my best friends. These two are definitely the greatest medicine for my soul

See you again @amdyahisyam @aldymz. I know that true friends are never apart. Maybe in distance, but never in heart

#iam #in #istanbul #today
4w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Who doesn't know Hagia Sophia or Ayasofya? One of the landmarks of İstanbul

It was used as a church for 916 years and was the most beautiful Christian Church in the World from Byzantine Times. But, following the conquest of Istanbul by Fatih Sultan Mehmed, the Hagia Sophia was converted into mosque. Afterwards, it was used as a mosque for 482 years. Under the order of Atatürk and the decision of the Council of Ministers, Hagia Sophia was converted into a museum in 1935. The museum which honoring both the Christian and Muslim religions.
(I will take my mom and dad here, soon, insya Allah)

#iam #in #istanbul #today
Captured by @amdyahisyam
4w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Dolmabahce literally means "filled garden" in Turkish. Dolmabahce Palace was built in 19th century, and became one of the most glamorous palaces in the world. It was the administrative center of the late Ottoman Empire and later it was converted into a museum in 1952.

With over 110.000 square meters of construction on 250.000 square meters of land, it sure is an impressive palace near by the Bosphorus. Captured by @amdyahisyam

#iam #in #istanbul #today
4w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Laskar Pelangi in Turkish 4w
  •   amdyahisyam di laut mana mki cantik? habismi kopinya @aldymz tungguki 4w
  •   dilahtrya Hahahaha masih di tengah laut Marmara. Atau Ege kah ini haha. Ckck pasti ngana ji yg habisi kopinya @aldymz kasian 4w
  •   deltinanuhiu Ayyy çok güzel bir fotoğrafmış... 4w
  •   dilahtrya Beğendin mi @deltinanuhiu ? ayy çok teşekkür ederim şekerimmm 4w

» LOG IN to write comment.

dilahtrya "I believe in solidarity. Solidarity is horizontal. It respects the other and learns from the other." #theyouthpower #1 #solidarity 1mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya You never know how strong you are until being strong is your only choice. 1mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Dinner with PPI Bursa and Consulate General of the Republic of Indonesia in Turkey pun diakhiri dengan insiden berebut kentang goreng haha #ppibursa #kamitidaktakut #kamimaukentanggoreng
@ppibursa @faizalpradi @isahrul @fahmihnf @suf1511 (hidup kelompok meja keramat)
1mon
  •   dilahtrya Hahaha @faizalpradi emang kapan muka elu bisa biasa aja jal? Ga pernah kali 1mon
  •   dilahtrya @nadyalaras1 @rikanrn aakk kami juga kangen kaliaaaan, 27 april harus ke bursa ya gadis2 cantik, hihihi terbang ke bursa langsung! 1mon
  •   dilahtrya @mbedodong duh kak, ngeri lah kak nge tag MPA *eh* hahaha ga kak, ini aku tag orang2 yg ngarep kentang goreng 1mon
  •   dilahtrya @suf1511 sampai akhirnya kita pesan utk meja sendiri hahahaha enaak khaan 1mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Asik ga nyangka dapat award, dapat hadiah haha terharu banget lah ini

Terima kasih Divisi Keilmuan, Terima kasih PPI Bursa, Terima kasih bapak Koordinator. Salam suketi

#diskusipanel #divisikeilmuan #ppibursa
2mon
  •   monozilla I'll be there soon, maybe first week of april. Give me your line id. Will see you there 2mon
  •   vichisicha Mukaku surem bgt kak @dilahtrya 😑😑 2mon
  •   dilahtrya @monozilla dilahtrya dear. Mudah2an bisa ketemu yaa dalam waktu setahun itu. Cant wait 2mon
  •   dilahtrya @vichisicha gara2 kebanyakan bergaul sama suketi itu chi hahaha maafkeun lah chi, lain kali hadiahnya kamera lah biar kece fotonya 2mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya #internationalwomensday
"If you educate a man, you educate one person. If you educate a woman, you educate a nation”.
Why focus on education today?
Because education is not only a human right, education is a powerful tool for women’s empowerment. Educating girls means more than just learning to read, write and count. It means empowering girls and women and investing in our next generation to improve living conditions and break the vicious cycle of poverty.
#kadınlargünümüzkutluolsun
2mon
  •   dilahtrya @jhanet_za love you to the moon kak naneet. Wish you to be here soon kak. Udah kangen pake banget mau cerita2 dan jalan2 bareng 2mon
  •   dilahtrya @ndyahh ndyahkuuu mungkin td abis dapat pencerahan beb hihihi sehat2 disana ya bebkuu, tetap jaga semangatnya mwah 2mon
  •   jhanet_za @dilahtrya aamiin..aamiin ya Rabb.. 2mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Got a chance for being a host for 3rd Anniversary PPI Bursa with the most multi-talented partner @faizalpradi You rawk, zal!

#ppibursa #3rdAnniversaryPPIBursa #3rdGenerationPowerUp
2mon
  •   muhammadzainuddinbadollahi Sukses ya dilla.... 2mon
  •   dilahtrya @faizalpradi zal, HAAAAPPPYY BİRTHDAAAAY! Makin bersinar yaa karirnya dan semoga berjodoh dengan *tiiiiiit* hahahaha (akhirnya aku bales komenmu zal, tenang zal hahahaha). Sekali lagi happy birthday ya jojo. So proud of you! *prok prok prok* 2mon
  •   dilahtrya @muhammadzainuddinbadollahi aamiin insya Allah. Makasih kakak udin kakak udin juga sukses terus aaamiinnnn 2mon
  •   faizalpradi Makasih kak dila atas ucapan dan doanyaaa , AAMİİN kaaak , ntahlah berjodoh dengan siapa itu wkwkwkk 2mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Türkiye'ye gelmeden önce farklı hayaller kurduk. Neden buradayız? Neyi arıyoruz?

(Before we came to Turkey, we had our different dreams. Why are we here? What are we looking for?) Check us at http://www.uludag.edu.tr/ulutomer/default/haber/898

Türkiye Bursları (Türkiye Scholarships) will be opened on 29 February - 31 March. Mark your calender and get ready to be a part of us!
2mon
  •   rivaldoalgivari Halo kak, saya valdo dari indonesia. Maaf kak saya ingin bertanya tentang seputar turkiye burslari, karena saya ingin mengukuti dan mendaftar di program ini. Boleh saya minta id line nya kak? @dilahtrya 2mon
  •   dilahtrya Boleh boleh. dilahtrya yaa mudah2an bisa dijawab pertanyaannya @rivaldoalgivari 2mon
  •   rivaldoalgivari Maaf sebelumnya kak, id line kaka : dilahtrya ya? Kok engga bisa di add ya kak? Id line saya : valdoremi. Thanks kak @dilahtrya 2mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya Here is Uludağ! Uludağ National Park, Bursa, is transformed into a very popular and busy ski resort. As the one of the Turkey’s favourite winter sports centres, the best times for skiing in Uludağ is during the period between December 20th and March 20th. And I feel so lucky to visit here on my winter holiday

Captured by @amdyahisyam
2mon

» LOG IN to write comment.

dilahtrya You can't buy happiness. But you can buy ice cream and that's about the same thing

Because #happinessisicecream
3mon

» LOG IN to write comment.